Sort Snak erfarer: Mikael Uhre er ny FCM-spiller

Af Kasper Ganzhorn Petersen

8. januar 2026

Der er landet en ny angriber på heden - Mikael Uhre er nemlig ny mand i ulveflokken. Det kan Sort Snak erfare. Angriberen gennemgår lægetjek ved middagstid og transferen ventes offentliggjort torsdag aften.

Sort Snak kan erfare, at den tidligere Superliga-topscorer Mikael Uhre skriver under på en kontrakt med FC Midtjylland. Det var Tipsbladet og Farzam Abolhosseini, der først kunne bringe historien om, at AGF og FC Midtjylland kæmpede om Mikael Uhres underskrift denne vinter, men ligesom Mads Bech i 2023 vælger Mikael Uhre altså ulvene fra Heden over De Hviie fra Aarhus.

FC Midtjylland har som følge af skaden til Franculino været på udkig efter en ny angriber, og den nye spids bliver 31-årige Mikael Uhre. Han ankommer på en fri transfer, da hans kontrakt med amerikanske Philadelphia Union udløb ved årsskiftet. Tipsbladet beretter, at Philadelphia Union gerne ville have forlænget kontrakten, mens der også var interesse fra andre MLS samt europæiske klubber.

Uhre skiftede i 2022 til Philadelphia Union, der spiller i den amerikanske MLS, hvor det blev til 155 kampe med 43 mål og 28 assister til følge for danskeren. Forinden det amerikanske eventyr har Uhre spillet over 200 kampe i den danske Superliga for henholdsvis Sønderjyske og Brøndby. Nu kommer den erfarne målræv igen til at tørne ud i den danske liga, men denne gang bliver det for FC Midtjylland.

Torsdag middag gennemgår Mikael Uhre ifølge Sort Snaks oplysninger lægetjekket, og derefter går turen mod Dream 99 for at skrive under på kontrakten. Dermed når angriberen at underskrive kontrakten, inden truppen søndag rejser på træningslejr til Spanien, hvor de sidste forberedelser frem mod foråret venter.

Flere artikler

Kristian Bach Bak: Vi må vente på, at timingen er rigtig 

17. juni 2026

FC Midtjylland kommer til at handle flere navne til de offensive positioner denne sommer, men man kan som FCM-fan godt komme til at skulle vente lidt, fortæller Kristian Bach Bak.

En ny sæson begynder: Ulvene på græs igen 

17. juni 2026

Onsdag formiddag var FC Midtjylland-truppen igen på græs i forberedelserne frem mod sæsonen 2026/27. Sort Snak var til stede til sæsonens første mediedag i Ikast.

VM set med midtjyske briller

5. juni 2026

FC Midtjylland er stærkt repræsenteret ved VM, selvom Danmark må se slutrunden hjemmefra. Fire ulve er udtaget til deres landshold, mens Aral Şimşir er rejst med Tyrkiet til USA og står klar i kulissen, hvis der skulle opstå skader i offensiven.